Er zijn drie verschillenden hoofdsoorten coachen:
– telefonisch coachen
– video call or chat coachen
– coachen per e-mail
Telefonische coaches
Telefonische coachen maakt het onnodig om tijd te verspillen aan reizen of wachten tot de cliënt aanwezig is. Bovendien hoeven zowel u als uw cliënt zich niet netjes te kleden of het huis op te ruimen voor het coachen. En u hoeft gen files te trotseren.
Opzet van telefonisch coachen.
Over het algemeen houdt telefonische coachen in dat er twee, drie of vier keer per maand een telefoongesprek plaatsvindt.
Een typische programma houdt drie telefoongesprekken per maand in, tegen een tarief van €150,- .
De telefoongesprekken duren meestal tussen 45- 60 minuten. Ik sta altijd een extra sessie toe wanneer daar behoefte aan is.
Face to face
Face to face coachen heeft vele voordelen. We kunnen elkaar persoonlijk te zien, waardoor we ook elkaars lichaamstaal kunnen waarnemen. De pauze tussen woorden kunnen we horen en zodat er meer aanwijzingen zijn, kunnen we elkaar beter begrijpen wat we elkaar proberen te zeggen.
De prijs, frequentie en duur van face to face coachen is hetzelfde als telefonisch coachen.
Coachen per e-mail
Net als telefoon maakt ook e-mail het mogelijk om mensen te coachen die niet in de buury women. Ook kan op die manier een chaining siuttie voortbestaan wanner een clint verhuist, gaat studeren of op zakenreis gaat.
oachen per e-mai wordt vaak gebruikt als uiitbreding van telenosche coahen. U kumt mij ongelimiteerd e-mail sturen. De prijs hier voor bedraagt €100,- per maand. U krijgt dan binnen twee werkdagen antwoord.